Lees review

Veelgestelde vragen

Bezorgen & afhalen

Wat is de levertijd?

Je ontvangt je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen. Wij proberen elke bestelling binnen maximaal 2 werkdagen te versturen. Lukt dit niet? Dan laten we je dit weten. Zodra je pakket verzonden is, ontvang je een bericht van DPD met de verwachte bezorgtijd. Meestal ontvang je het pakket dan de volgende werkdag. Veranderen je plannen en ben je toch niet thuis? Dan kun je het moment of de plaats van de levering online eenvoudig aanpassen. Je kunt er ook voor kiezen om je pakket te laten bezorgen in een parcelshop. 

Wat zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen vanaf €50,- is verzending gratis.
Voor bestellingen onder de € 50,- betaal je € 4,95aan verzendkosten.
Als je bestelling bestaat uit 1 of 2 koffiezakken van 250 gram krijg je de optie voor verzending in een brievenbuspakket aangeboden, hiervoor betaal je € 3,95.  

Is jouw adres binnen een straal van 10 kilometer van onze vestiging in Oisterwijk (5063CD)? Dan bezorgen wij op woensdagavond je bestelling gratis. Ook als je voor minder dan € 50,- bestelt.

Kan ik koffie in een brievenbuspakket ontvangen?

Ja, bestel je één of twee zakken koffie van 250 gram dan krijg je de optie voor verzending in een brievenbuspakket aangeboden, hiervoor betaal je € 3,95.  

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, dat kan. Bij het plaatsen van je bestelling kan je een afhaallocatie kiezen.

Afhaallocaties:

Piet van Meintjeshoeve
Adres: Hoog Heukelom 11, Heukelom (NB)
Openingstijden
Donderdag: 9.30u  - 17.30 uur
Zaterdag: 9.30-16.30 uur 

Zuivelhoeve Berkel-Enschot
Adres: Koningsoord 95, Berkel-Enschot
Openingstijden
Dinsdag t/m zaterdag: 09:00 – 18:00 uur
Zondag: 12:00 – 17:00 uur

Je ontvangt van ons een bericht zodra de bestelling klaarligt. Doorgaans is dit de eerstvolgende werkdag.

Let op: de Piet van Meintjeshoeve is geopend op donderdag en zaterdag.

Hoe werkt de gratis bezorging binnen een straal van 10 kilometer?

Is jouw adres binnen een straal van 10 kilometer van onze vestiging in Oisterwijk (5063 CD)? Dan bezorgen wij je bestelling gratis op woensdagavond tussen 17:30 en 21.30 uur. Je kunt deze optie kiezen bij het plaatsen van je bestelling. Het is helaas niet mogelijk om een specifiek tijdvak af te spreken. Bij deze optie leveren wij je bestelling op de eerstvolgende woensdag.

Ruilen & retour

Kan ik mijn product ruilen of retourneren?

Ja, je kunt je product ruilen of retourneren binnen 14 kalenderdagen nadat deze bij je is bezorgd. Voorkoffie, thee en andere etenswaren geldt uiteraard dat je alleen een gesloten verpakking kunt ruilen of retourneren.

Hoe kan ik mijn product aanmelden voor retour of ruilen?

Stuur een e-mail naar info@tantesus.nl waarin je aangeeft welk product je wilt retourneren of ruilen.  Als u het prettig vindt kunt u gebruik maken van hetformulier voor herroeping, dit is niet verplicht.

Krijg ik mijn verzendkosten terug bij ruilen of retourneren?

Ja, na aanmelding van je retour storten wij binnen 14 dagen het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug op je rekening, mits wij je retourzending hebben ontvangen. De kosten voor het retourneren van je bestelling naar ons zijn wel voor eigen rekening. 

Hoe stuur ik mijn product terug

Je kunt het product met de pakbon, voor zover mogelijk, in de originele staat en verpakking terugsturen naar Bim van der Kleistraat 32, 5063 CD Oisterwijk. Je kunt zelf een vervoerderkiezen. De kosten hiervoor zijn voor eigen rekening. Je kunt je bestelling eventueel ook zelf afleveren op dit adres. Bel ons dan van tevoren even op 013-8225834 om te zorgen dat er iemand aanwezig is. 

Wat kan ik niet retourneren?
  • Verbruiksartikelen(dus ook koffie &thee) waarvan de verpakking als is geopend.
  • Ingewisselde tegoedbonnen.
Ik heb een beschadigd product of verpakking ontvangen, wat nu?

Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op viainfo@tantesus.nlof 013-8225834. Dan zoeken we samen naar de beste oplossing.

Wat als het geretourneerde product of verpakking beschadigd is?

Als het product of de verpakking meer beschadigd is dan nodig om het product te proberen, dan kunnen we het bedrag dat het product minder waard is geworden in mindering brengen op het bedrag dat we aan je terugstorten. 

Betaalmogelijkheden

Uit welke betaalmethodes kan ik kiezen?

Je kunt je bestelling opde volgende manieren betalen: Ideal, Bancontact, PayPal, Visa, MasterCard, AmericanExpress, Maestro, Apple Pay en Google Pay.

Garantie & klachten

Welke garantie krijg ik op mijn aangekocht product?

Uiteraard doen we ons best om onze producten in goede conditie bij jou te bezorgen. Toch komt het weleens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt. Je kunt dan aanspraak maken op garantie. Hiervoor moet u het gebrek binnen twee maanden na de constatering hiervan bij ons melden via info@tantesus.nl of 013-8225834. Als het gebrek binnen de garantie valt, zorgen wij voor een kosteloze vervanging of reparatie van het product. 

Hoe kan ik een klacht indienen?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om een eventuele klacht eerst naar ons te mailen via info@tantesus.nl. Dan zoeken we samen naar oplossing. Is het niet naar tevredenheid opgelost? Dan kun je het geschil aanmelden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur viageschil melden. Als je klacht nog niet ergens anders in behandeling is, kun je deze ook melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr

Koffie & thee

Kan ik mijn koffie gemalen bestellen?

Ja, dat kan. Voordat jede koffie in de winkelwagen plaatst krijg je de keuze uit de volgende opties.Op die manier heb je de juiste maalfijnheid die past bij jouw zetmethoden. Ga voor meer informatie naar 'Maalfijnheid & tips'

  • koffiebonen
  • gemalen voor espresso
  • gemalen voor Aeropress
  • gemalen voorfilterzetapparaat
  • gemalen voor V60
  • gemalen voor cafetiëre
  • gemalen voor Chemex
Hoe weet ik welke koffieboon ik het beste kan bestellen voor mijn koffiemachine of zetmethode?

De koffieboon is vooral een kwestie van smaak en dit ontdek je door te proeven. Als een koffie zeer geschikt is voor een bepaalde zetmethode of juist minder geschikt, dan lees je dit terug in de omschrijving van de koffie. Het is ook mogelijk om een proefpakket te bestellen. Mocht je graag persoonlijk advies wensen, bel of mail ons gerust.

Hoe vers is jullie koffie?

De koffie die je van ons ontvangt is kort daarvoor gebrand. Dit is maximaal 4 weken. De branddatum vind je terug op de verpakking.

Hoe lang is koffie houdbaar?

Koffie is minstens een jaar houdbaar. De koffie verliest gedurende dat jaar wel smaakaroma's. De koffie smaakt het beste vanaf 1 week tot 3 maanden ná de branddatum.

Hoe kan ik mijn koffie het beste bewaren?

Wij verpakken onze koffie in zakken met een vacuüm ventiel waardoor uw koffie langer vers blijft. Na het openen van de verpakking kun je de koffie het beste bewaren in een afgesloten blik. Het koffieblik dat wij verkopen heeft een een-weg-ventiel. Dit beschermt je koffie tegen licht, vocht en warmte terwijl de natuurlijke gassenkunnen ontsnappen. Zo blijft je koffie langer zijn smaak behouden. Je kunt de koffie het beste op kamertemperatuur en niet in de koelkast of vriezer bewaren.

Hoe kan ik mijn thee het beste bewaren?

Thee kun je het beste bewaren in een afgesloten verpakking op een droge plek en buiten bereik van daglicht. Onze theezakken en theeblikken zijn hiervoor geschikt.

Cadeaubon

Ik heb een cadeaubon ontvangen, hoe kan ik deze verzilveren?

Op je cadeaubon staat een unieke code, deze voer je in bij het afrekenen om je bon te verzilveren.

Moet ik mij cadeaubon in één keer besteden?

Nee, het saldo van je cadeaubon hoef je niet in één keer te besteden, het resterende bedrag blijft openstaan.  

Hoe lang is mijn cadeaubon geldig?

Je cadeaubon heeft geen vervaldatum.

Voeg toe aan winkelmagen